Vill du beställa?

tisdag 1 juli 2014

Fördelar med regn (del 1)


En blöt sommar är en pysselsommar. En bekant tog med mig till en större second hand-butik utanför Linköping som jag tidigare inte besökt. Om jag kunde hålla tassarna i styr? Såklart inte. Mest överväldigad blev jag när jag kom till en hörna med gamla skrivmaskiner och tillbehör. Sedan påminde jag mig om att jag 1) inte behöver någon skrivmaskin, verkligen, verkligen inte, och 2) inte har plats för något museum hemma i lägenheten.

Men. Jag kompromissade och köpte en väska för en reseskrivmaskin. Såg omedelbart potential för remake medelst målning och decoupage. Faktum är att jag har letat ett tag efter en passande, mindre resväska som skulle kunna hysa mina bomullsgarner.

I facket på insidan (till höger på lilla bilden) hittade jag nycklar till väskan och en liten borste som nog är avsedd för rengöring av skrivmaskinen. Så fint och välbevarat att jag blev alldeles rörd. Gissa vad jag förvarar i facket nu? Virknålar. Såklart!

Väskan före:



Väskan efter:
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar