Vill du beställa?

tisdag 3 december 2013

Låba i mjukt format


Känner ni Låba? Låba är en livlig liten filur som har huvudrollen i en serie barnböcker av Tua Holm, Joanna Romell och Fredrik Einvall.

För ett tag sedan fick jag en förfrågan från en vän med en tvåårig Låba-dyrkare i släkten. Gick det att virka en Låba, tro? Till jul?

Jag svarade ja innan jag egentligen var helt säker. Efter klartecken från teamet bakom Låba satte jag igång. Och fram kom så småningom just den Låba som jag lärt känna genom böckerna. I väntan på vidare transport med tomten leker Låba för fullt hemma hos mig. Jag måste erkänna att det är väldigt mysigt. Mina egna mungipor höjs automatiskt flera snäpp bara jag tittar på min nya vän.

Säg hej till Låba på Facebook!

Låba leker myspys.
Nostalgi. Låba läser om sina äventyr i Savannien...

... och konstaterar att det var tider, det. Tänk att livet är så fullt av äventyr!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar