Vill du beställa?

söndag 12 januari 2014

Drakryggade krabater


  

Vissa mjukvaror blir som husdjur hemma hos mig. De sätter sin individuella prägel på vardagen, piggar upp med ett leende, tröstar med en mjuk tass eller överraskar med ett bus. De här två drakarna kläcktes lagom till jul och stannade bara något dygn innan de gav sig iväg till min väns syskonbarn, som har en tydlig hook just på drakar (tänk, vilket sammanträffande, tomten vet visst allt). Ändå hann de virkade små krabaterna vända upp och ned på halva lägenheten. I alla fall var de på god väg. Kolla bara.

Woho! Vilken utsikt!
Men hallååå! Jag vill också upp!
Sådär ja.
Vad ska vi hitta på nu?
Hm... jag vet!
Vi leker flyga drake!
Höhö, du störtade ju nästan!
Ja, ja. Kom med något bättre förslag då.

Nja, jag tycker det är rätt soft såhär.
But remember: Draköga is always watching you.




Drakarna är virkade med utgångspunkt i Mia Bengtssons bok "Virka roliga amigurumis" och ska enligt uppgift ha gjort succé i sitt nya hem.

2 kommentarer:

  1. Total succé! Eller för att citera, precis sån jag ville ha:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt, Karin! Underbart att drakbusarna är i goda händer! :-)

      Radera