Vill du beställa?

fredag 15 juni 2012

Jag är ingen dununge...

Det gäller att hålla värmen. Sol och syskon räcker långt.


... men jag gör dem! Eller, jag ska väl inte ta åt mig hela äran. Det är trots allt Svante och Göta som har förökat sig. Jag har bara hjälpt till vid kläckningen.

Den första lilla fjunisen är för tidigt kläckt och saknar därför både vingar och stadga. Hans syskon – helt fullfjädrade – stöttar så gott de kan. Fler ungar verkar vara att vänta, att döma av alla ägg som Göta bevakar som en hök... förlåt, svan.

Min soffa är, som ni ser, ockuperad. Jag misstänker att dessa små krabater har bespetsat sig på kvällens fotbollsmatch och jag misstänker också att de kommer att punktmarkera hörnan. Hörde någon pipa om att det svanska landslaget möter England. Svantonsson och Zkatan är stora idoler för det här gänget må ni tro. Så jag blir förmodligen utvisad om jag vägrar slå på teven vid avspark.

2 kommentarer:

  1. Så söta småttingar, inga fula ankungar här inte....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, näe. Frågan är väl om de hade blivit lika beundrande i ett anknäste... ;-) Tack förresten, Katarina, för att du peppade mig att återuppta bloggandet. Som du ser gav det resultat.

      Radera