Vill du beställa?

lördag 13 oktober 2012

Ett liv på landet

Family Får och två av världens mjukaste traktorer.
Just nu har jag ovanligt många husdjur. Mitt hem börjar faktiskt likna en bondgård, med hästar, kor, får, grisar, ankor, traktorer och annat lantligt.

Om tre veckor slår Hagets lantrasgård utanför Borensberg upp portarna till sin nya handelsbod. Allt i boden är producerat av lokala hantverkare, och jag är alltså en av dem. Förvånad och smickrad fick jag en förfrågan från Anna Hall, som driver både gård och handelsbod. När jag sedan har tjuvkikat på andras alster känns det ännu mer hedrande – för det är fina grejer, minsann.

Mina första bidrag – Family Får och två av världens mjukaste traktorer – ser ni här ovanför. Övriga lantbruksmjukvaror presenteras i en serie här på bloggen inom kort.

Handelsboden öppnar lördagen den 3 november klockan 13. Är du nyfiken, så åk dit vettja! Mer info hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar