Vill du beställa?

torsdag 8 november 2012

Här har ni Farmen IRL

Vackert belägen vid sjön Boren ligger den verkliga "Farmen".
Djuren på Farmen bor ju inte längre hos mig som uppfödare, utan på en gård som heter Haget utanför Borensberg i Östergötland. Här kan du läsa mer om bakgrunden.

I lördags åkte jag själv dit för första gången, lagom till invigningen av Hagets nya handelsbod, där mina mjukvaror visas och säljs tillsammans med en rad andra hantverk, de flesta skapade av lokala förmågor.

Det blev en minnesvärd novemberlördag. Tillströmningen överträffade alla förväntningar; till och med pressen var på plats. Stämningen var mysig och jag blev både imponerad och inspirerad av alla fina hantverk i boden. Mest imponerad är jag trots allt av Anna Hall, som ligger bakom alltihop. Jag kan bara ana hur mycket jobb hon har lagt ned på att göra sin idé till en så fin verklighet.

Hagets handelsbod har precis slagit upp sina portar.
Jag återsåg mina småttingar på lite olika ställen...
... men de flesta befann sig inom räckhåll för både stora och små.


Anna Hall och jag har tidigare bara "träffats" på Wordfeud och betapet.
Ett lite otippat men roligt sätt att knyta kontakt.
Och så mötte jag minishetlandsponnyn Disa, som nog är den minsta häst jag sett.
Bortsett från mina egna småttingar, förstås.


Foton: Lennart Strandberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar