Vill du beställa?

lördag 7 september 2013

Afrikanskt på svenska

I samma veva som jag fick smak för mormorsrutans kusin, african flower, fick jag en hel bunt bomullsnystan i härliga färger av en vän. Bara sådär. Jag såg det som ett tecken och bestämde mig för att virka blommor för glatta livet. Vad jag skulle göra av alla lappar visste jag inte från början.

Nu, ett halvår senare, vet jag.


Det bidde en väska. För att undvika läckage av pryttlar sydde jag ett innerfoder av en vit, vackert broderad duk från second hand. Blommig även den.

Några afrikanska blommor blev över, och några råkade jag virka med en tunnare virknål, så att de blev mycket mindre än de andra. Dessa tjänstgör nu som färgglada glasunderlägg.

Tack, snälla Katarina, för inspirationen som du förmedlade genom att ge mig en massa härligt garn! Glädje som räcker länge. Mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar