Vill du beställa?

torsdag 3 november 2011

Schackmatt


I så fall kanske jag får bjuda på några nybakade schackrutor? Mycket fiberrika dessutom.

En vän beställde fyra exemplar till sin dotter, men eftersom jag glömt hur jag bar mig åt när jag senast virkade schackrutor gjorde jag först flera exemplar som fick tummen ner av min kritiska kakblick.

Så småningom kom jag på hur jag skulle göra, men jag lät ändå de första kakorna följa med leveransen. Som en liten bonus och som representanter för de fulkakor som av någon anledning alltid brukar ligga på varje plåt även när jag bakat på traditionellt vis.

Om man vill abstrahera det hela till en mer pretentiös nivå kan man ju också se kakorna som ett slag för mångfalden. Olikheterna gör oss unika, oavsett om vi är kakor eller människor. Men vi smakar lika gott, allihop.

Senaste nytt! Jag har skapat en flik för beskrivningar. Först ut är just mina schackrutor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar