Vill du beställa?

tisdag 8 november 2011

Svanifierad

Jo, nog ligger jag i riskzonen. Svanifieringen lurar bakom hörnet. Faktum är att jag till och med har en liten knöl på näsroten - men den beror nog mer på ett patetiskt misslyckat dyk förra sommaren än på mitt frenetiska svanvirkande.


Notera uppgraderingen på glasögonfronten - mässing! När bågen som jag tidigare köpt färdig utgick ur sortimentet tog jag saken i egna händer och nöjde mig då inte med vilket material som helst. Lillsvante använde för dagen kontaktlinser eftersom han trodde att de kunde dölja tårarna som envisades med att tränga fram när brorsorna skulle lämna boet. 

Idag levererade jag ytterligare fyra Svantar till biblioteket. Det är så roligt att komma dit - både jag och Svantarna tas alltid emot med öppna armar, trots att åtminstone en del av oss har lite svårt för att inte lägga näbben i blöt när personalen försöker att sköta sitt jobb.

3 kommentarer:

  1. Fina de är...anammat årets glasögonmode..stort ska det vara...några "kvinnliga" Svantar?

    SvaraRadera
  2. Visst serru, pilotglasögon är grejer det. Svantes fru Göta är under produktion så håll ut, snart kommer lite kvinnlig fjädring... förlåt, jag menar fägring.

    SvaraRadera
  3. Detta ska bli spännande....med fjäderboa och vasskjol eller...

    SvaraRadera