Vill du beställa?

torsdag 19 januari 2012

Svanebildande fågelperspektiv

Oj, oj, oj. Bloggen har somnat, men nu tänker jag väcka liv i den. För det är inte så att mjukvaruproduktionen har avstannat. Tvärtom.

Svanuppdraget är fullbordat. Fjorton Svantar och en Göta har levererats till Länsbibliotek Östergötland och håller på att placeras ut i var sin hemkommun. Göta ska turnera runt om jag har förstått saken rätt, och Svante den förste bor kvar hos mig. Ni följer väl äventyren på Facebook?

Annika och Agneta på Länsbibliotek Östergötland förevigar den senaste svanleveransen.
Tur att det finns kollegor som sköter övrig ruljans.
Redan nu står det i och för sig klart att bibliotekens beställning kommer att kompletteras. En Svante har kidnappats, en annan har tappat bort sina glasögon och sedan Svante och Göta gifte sig på nyårsafton spekuleras det vilt om eventuell äggkläckning till våren. Så jag har säkerligen inte gjort min sista svan.

Nygifta.
Men nu pausar jag med diverse andra projekt. Minns ni tröjan som jag slaktade i somras? Av resterna försöker jag göra ett par tofflor. Det gick bättre än jag trodde att sy ihop dem och få till en bra passform. Nu klurar jag på hur jag ska dekorera dem - ett roligt huvudbry. Såhär ser de ut för tillfället. Jag återkommer med bilder på de färdiga tofflorna.

Håller parallellt på att virka en filt av mormorsrutor i samma färger som kuddarna jag gjorde i höstas. Jag gör någon ruta då och då; det får ta den tid det tar och det är ju lite det som är charmen.

2 kommentarer:

  1. Söta Göta och Svante, då kan det bara bli vackra småttingar....eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, vi får väl se. Fula ankungar har man ju hört talas om. Men Svante och Göta ser nog till att göra sitt yttersta.

      Radera