Vill du beställa?

lördag 8 juni 2013

En stor tröja för en stor bedrift


I dag är en stor dag. Solen skiner, kungligheter samlas, flaggor hissas, saluter prepareras, TV direktsänder och tårtorna står redo. Min vän Karin tar läkarexamen och jag är så stolt och imponerad! 

Att allt ståhej skulle kunna ha med ett visst prinsessbröllop att göra bryr jag mig inte om. Mina hyllningar och gratulationer går oavkortat till Karin. Så även denna tröja som jag knåpat på en längre tid.

Karin fick i vintras välja och vraka bland en massa olika modeller och alternativ och fastnade för Järbos "Oversized damtröja med flätor" (beskrivning hittar du här). Jag hade lovat sticka det hon ville under förutsättning att jag rent tekniskt skulle klara av det. Den här tröjan var sannerligen på gränsen med alla olika flätor hit och dit, men jag gillar utmaningar och är envis som synden. Så nu ska jag äntligen få överlämna min present. Till Karin har jag inte sagt ett pip sedan jag bad henne välja, men gissa om jag har haft svårt att hålla mig!

Presentförpackningen gjorde jag av en skokartong som jag pimpade med klåfingrig lekfullhet.

Stort grattis, älskade, bästa Karin! Och välkommen till världen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar