Vill du beställa?

torsdag 22 maj 2014

Att finnas nära på distans


Min vän M är fantastisk. Hon lever med cancer sedan flera år, och då menar jag verkligen lever. Hela tiden med öppet sinne, nyfikenhet på världen och en makalöst positiv inställning, trots att det bitvis måste vara rent för jävla tufft. Nu har sjukdomen kopplat ett hårdare grepp, och jag önskar så innerligt att jag hade kunnat göra någonting. Något, vad som helst, som kunde förändra, göra skillnad, vända trenden. Jag har oerhört svårt för att bara stillatigande se på och acceptera min egen vanmakt inför M:s kamp. Eftersom det ligger ett antal mil mellan oss kan jag inte heller titta förbi med en riktig kram eller bjuda på fika i vårsolen. Det är knepigt att finnas nära på distans. Så jag gjorde en ställföreträdare - ett luddigt hjärta laddat med kraft, kramar och karma - som M fick med posten i dag. Det förändrar ingenting, jag vet. Och ändå kanske det förändrar någonting, pyttelitet men värdefullt, för henne.

M, jag tänker på dig och finns vid din sida, om inte fysiskt, så i alla fall i tanke och hjärta. Keep fighting, keep shining!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar