Vill du beställa?

måndag 2 juni 2014

Grattis till 30-årsdagen, Chorus Lin!

Foto: Magnus Sethson


Somliga av er blev visst ordentligt nyfikna av min exklusiva förhandsvisning, som avslöjade lite men verkligen inte allt om ett projekt som jag har pysslat med i vår. Nu kan jag stolt och glad berätta resten.

Chorus Lin, kören som jag sjunger i, fyller 30 år i år. Det firade vi bland annat med en hejdundrande jubileumskonsert den 17 maj, då vi också passade på att inviga vår nya konsertklädsel. Det är här mitt hemlighetsfulla pysslande kommer in i bilden: Till körens nya stass har jag virkat dekorationer i form av flugor och blommor i glada, starka färger som kontrast till herrarnas svartvita kostymer och damernas svarta klänningar. Lite paljetter och specialtrådar här och där – och festen var ett faktum. Det blev så glittrigt och glatt att jag kände mig... ja, ungefär som 30 igen.

Foto: Magnus Sethson
Foto: Magnus Sethson
Foto: Magnus Sethson

Stort tack till Magnus Sethson som förevigade konserten i bilder och lät mig använda några av dem i bloggen! Fler fotografier från konserten hittar ni här, i hans album på Flickr. Fler bilder, från en annan konsertbesökande fotograf (just nu på semester), dyker förmodligen upp även här på bloggen.

Vill ni dessutom läsa om konserten kan ni göra det på Correns hemsida.

En fluga gör ingen sommar – men kanske 25?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar