Vill du beställa?

söndag 29 juni 2014

En knapp skillnad



Var härom veckan på Röda Korset för att lämna lite pryttlar och kläder till deras återvinningsbutik, och gick naturligtvis inte tomhänt därifrån. Hittade en kjol som jag i butiken fick dubbla känslor för. Gillade modellen och mönstret och upptäckte att den dessutom satt väldigt bra, men tyckte trots det att den var... ja, ful på något mystiskt vis. Eftersom priset inte var mer hutlöst än 30 kronor köpte jag kjolen med ambitionen att "hitta på något" senare. Redan när jag kom hem kom jag på vad.

Jag sprättade bort alla knappar och insåg att det var de, grå och plastplastiga, som förfulat plagget. Plockade fram gamla knappar ur gömmorna, något mindre än kjolens ursprungliga, virkade var sin kostym till dem och sydde fast dem på kjolen, som i mina ögon fick sig ett ordentligt lyft.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar