Vill du beställa?

söndag 31 augusti 2014

Hej höst!

Hösten är här och sommaren blev inte som jag tänkt mig. Dels har jag bloggat mycket mindre än jag planerat, dels var det som om bara själva starten på min serie, Fördelar med regn, skrämde alla mörka moln all världens väg. Nu är det lite svårt att minnas att det ens var så där regnigt som det faktiskt var i början av sommaren. "Fördelar med regn" spelade ut sin roll innan den ens hunnit efterfrågas. Vi får se om jag tar upp tråden i höst.

Barbazoo has got a fan.
Till minne av den torra, varma sommaren kommer i stället en hälsning från Barbazoo, som såg dagens ljus i juli. För en månad sedan flyttade han in hos en nybliven sjuåring, som önskat sig honom i födelsedagspresent. Innan dess höll han sig mestadels på mitt skrivbord, för att få sig lite svalka. Eller om det var för att han blandade ihop de olika betydelserna av engelskans "fan". "Lina, I've got a fan", deklarerade han stolt varje gång han ställde sig intill fläkten. Jag lät honom leva vidare i lycklig okunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar