Vill du beställa?

torsdag 9 juni 2011

Kanin på egna äventyr

 

Hepp! Det här är Kanin, som just nu är på väg till den stora huvudstaden Stockholm. Där ska han installera sig i sitt nya hem och bekanta sig med sin matte, min väns dotter Alexis.

Eftersom Kanin inte är van vid storstadspuls tog jag med honom ut på en promenad och besökte bland annat biblioteket här i Linköping. Han visade sig vara betydligt mer kavat än jag trodde och gav sig genast iväg på egna äventyr. Svetten rann längs min rygg när jag förgäves försökte hålla reda på honom bland alla hyllor.


Att klättra kan väl inte vara så svårt?

Men hu, vågar jag titta ner?!

Det är klart! Jag är tuffare än somliga tror. Vinkevink!

Kanske kan jag gömma mig bland grekerna?

Men vadå "Ett mycket bättre liv"?! Kan man ha det bättre än såhär?

2 kommentarer:

  1. Kanins nya kompis har testat både öron och halsduk och allt utföll till belåtenhet. Dom kommer att trivas tillsammans,jag lovar!/CLS

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Tack för leveranshjälpen!

    SvaraRadera