Vill du beställa?

fredag 10 juni 2011

Piffig puff för kräsen stuss


Efter diverse öden och äventyr är den nu klar, den virkade sittpuffen. Invigdes redan i kväll av min käre far som har varit här på besök.

Puffen är virkad (nästan) enligt beskrivning i Erica Laurells bok "Väldigt virkat", som jag varmt kan rekommendera till alla som känner för en annnorlunda och rolig inspirationskälla.

Jag behövde några försök innan jag lyckades, först med stjärnmönstret, och sedan med att få till rätt storlek. Akut garnbrist och jakt på fyllnadsmaterial följde som en del av utmaningen och jag kommer förmodligen att hitta styrolitkulor i vrårna ända fram till jul. Men jag har haft kul på vägen, och den färdiga sittpuffen - som för övrigt är häpnadsväckande bekväm - känns som en mycket tillfredsställande belöning.

2 kommentarer:

  1. Nu ska vi se om denna kommentar tar sig fram till kreatören. En helt fantastisk puff! Fick du hjälpa faren upp? Kanin- och Puff- kramar!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för de orden! Och nej då, faren klarade sig upp på egna ben. Kram tillbaka!

    SvaraRadera