Vill du beställa?

måndag 22 augusti 2011

Slaktavfall




Cattis med sitt nya mobilfodral.
Här ser ni resultatet av tröjslakten som jag berättade om i mitt senaste inlägg. En liten väska för mobil, musikspelare eller annat smått. Jag tog helt enkelt en bit av en ärm, sydde ihop den ena öppningen, virkade en musselkant runt den andra och sydde på baksidan fast en flätad rem som knäpps fast på framsidan. Halsremmen virkade jag och dekorerade med små blad. Som kronan på verket (och på knappen) virkade jag en ros där jag precis som i halsremmen lade in en tunn silvertråd.

Eftersom det var mammas tröja som jag slaktade kändes det helt rätt att ge henne den första kreationen som jag "redoade".

1 kommentar:

  1. Tusen tack snälla slaktarn för avfallet. Jag har väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att min mobil skulle få ärva min tröja.
    Krammamma

    SvaraRadera