Vill du beställa?

onsdag 10 augusti 2011

Mångfaldig utökning i familjen

Bloggen kan ge sken av att jag ligger på latsidan. Så är icke fallet. Många bollar är i luften just nu. Några av dem är lite hemliga, orsaken kommer ni att förstå så småningom.

Något jag kan rapportera är att ett av mina långtidsprojekt, att virka hela Barbapapafamiljen, är på väg i land. Samtliga nio medlemmar har fått kroppar och över hälften har fått armar. Barbapapa har fått ögonvitor. Jag varvar denna familjefrossa med lite andra göromål för att inte tröttna. Att virka 18 armar i följd är inte riktigt min grej. Men förhoppningsvis hinner jag bli färdig precis lagom i tid tills de blivande ägarna kommer hem från sjukhuset med sina två ännu pyttesmå nytillskott som föddes den femte juli. Då kan man snacka om utökning i familjen. Två plus nio. Slå det om ni kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar